Blogg

25.08.2016 - Baneblogg

I dag starter klubbmesterskapet i Drammen Golfklubb - den viktigste helgen i golfsesongen. Greenene er veldig bra og ærlige, målte stimp i går på putting green til 8,5. Vi klipper i dag med nyslipte kniver, og avgjør etter det om vi skal rulle eller ikke. Dette for å sikre at de ikke blir unormalt raske, men slik dere har vært vant til gjennom sesongen. Alt er lagt til rette for et flott mesterskap - det er bare å glede seg.

Etter alt regnet vi har hatt noen utfordringer med klipping, spesielt der det er bratt, men alt er nå bra. Vi har oppdaget noen skader på greenene, muligens en form for stress p.g.a. lav klippehøyde, og vil få en ekspert fra Bioforsk for å se på hva vi skal gjøre med det. Tirsdags gutta har selvfølgelig vært i sving, denne gangen har våtområdene på hull 10 blitt drenert - bra jobba!

I neste uke skal vi hulle, så og sande teestedene. Når det gjelder greenene, avventer vi uttalelsene til Bioforsk, men vi må gå opp noe på klippehøyden utover høsten.

Håper dere som ikke skal spille i helgen tar en tur for å se, og til dere som skal spille; lykke til!

God golfhelg!
Banekomiteen v/Pettern

Til bloggens forside

Hvis du ønsker å legge igjen en kommentar, gjør gjerne dette med en god tone. Alle kommentarer med innhold som kan virke støtende eller upassende vil bli slettet.