Blogg

13.05.2016 - Baneblogg

Denne uken har vi som dere sikkert har merket sandet greenene. Vi har senket klippehøyden, men dette vil først merkes når sanden har trukket mere ned i bakken og vi kan bruke nyslipte blad på klipperne. Vi venter dessverre forsatt på maskinen som vi skal rulle greene med. Vi målte stimpen på torsdag til 6,5. Vi har en Baneplan som sier vi skal ha mellom 8 og 9, og vi skal opp på den hastigheten forhåpentligvis allerede neste helg. Bunkeren på hull 13 er ferdig, og vi ønsker tilbakemelding på hvordan dere liker den nye typen sand (som er laget av knust stein).

Neste uke skal vi fortsatt ha fokus på å jobbe med greenene. Vi vil, som dere, ha ærlige og raske greener, så dette har 1. prioritet. Vi skal så tee på hull 7 og klippe det nye gresset på hull 11 - det blir spennende! Neste helg skal vi ha en stor NSG Turnering, og det mye vi gjerne vil få på plass og gjort innen det, så det blir ikke langhelg på banemannskapet.

Så en gjenganger; husk å reparere nedslagsmerker, divots, kast ikke snusposer og sigarettsneiper!
Husk også at ALLE (også medlemmer med fritt spill) SKAL registrere seg i proshopen før dere går ut på banen!

Det er langhelg for de fleste, med forhåpentligvis mye god og hyggelig golf. Ha en fin weekend og en fortreffelig 17. mai!

Med hilsen fra banekomiteen
v/Pettern

Til bloggens forside

Hvis du ønsker å legge igjen en kommentar, gjør gjerne dette med en god tone. Alle kommentarer med innhold som kan virke støtende eller upassende vil bli slettet.