Vinter på golfbanen

Av:   |  Publisert: 22. februar 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Som alle andre steder i området har vi også rikelig med snø, ca 1 meter på golfbanen. Vintertiden brukes nå i hovedsak til planlegging, vedlikeholdsaktiviteter og forberedelse av proshop.

Hans Petter og Darek jobber med vedlikehold av utstyrsparken slik at den er klar til sesongåpningen. Veiene måkes etter snøfall og greener og enkelte andre områder vil etter hvert ryddes for snø. I tillegg vil vi før åpningen foreta noe oppussing innvendig i klubbhuset.
Vi starter i april opp med egen proshop der Nigel sammen med meg har lagt inn bestillingene hos de aktuelle leverandørene av utstyr, klær etc. Vi legger vekt på at proshopen er til for medlemmene og kommer tilbake med mer opplysninger om på et senere tidspunkt.
Nigel driver også vintertrening i form av kurs i nærspill på Imjelt golfsenter. Dette har vært et populært initiativ og kursene har vært fulltegnet. I tillegg reiser han til Algarve med en gruppe medlemmer i mars.

Selv har jeg jobbet mye med årsoppgjørene og budsjetter for 2018 og er om dagen travelt opptatt med å klargjøre alt til årsmøtet 6. mars. Jeg ønsker alle en fortsatt god vinter og håper på en mild og fin vår frem mot sesongåpning.

Ragnar