Kjære medlem i Drammen Golfklubb

Av:   |  Publisert: 11. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi har tidligere informert om situasjonen i Drammen Golfbane AS. Til tross for iherdig arbeide er selskapets nåværende gjeldsbelastning for stor for en videre drift. Konsekvensen er at selskapet begjærer oppbud og går til skifteretten i dag mandag 10.09.2018. Hva som deretter vil skje er opp til bobestyreren som blir oppnevnt av skifteretten.

Vi vil fra klubbens side komme i dialog om en eventuell videre drift. Vi tror at bobestyreren ønsker å holde banen åpen for sikre verdiene i boet, og klubben vil aktivt arbeide for å få det til. Videre har vi undersøkt muligheten for en mellomfinansiering av en drift i klubbens regi inntil kontingenter kommer inn, samt en mulig refinansiering av lån gjennom Kommunalbanken for å sikre en langsiktig og bærekraftig drift av klubb og bane. Vi har vært klare på at vi trenger penger for å få en helt nødvendig progresjon på banen og klubbhuset for å kunne sikre oss et attraktivt produkt.

En eventuell overtagelse av banen i klubbens regi vil kreve et Ekstraordinært Årsmøte som vil bli innkalt med 14 dagers varsel.

Vi er optimistiske, og vi håper og tror at medlemmene i Drammen Golfklubb stiller opp og er lojale mot klubben. Medlemmene er klubbens viktigste «aktivum», og vi håper vi har dere alle med til neste år og i mange år fremover.

Drammen, 10.09.2018
Styret