Vi er klare for baneåpning onsdag 8. april og gleder oss!

Av:   |  Publisert: 7. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Baneåpning medfører ett stort ansvar for oss som golfklubb i disse tider. Det er veldig viktig at alle spillere overholder retningslinjer og regler for smittevern. Regler og desinfeksjonsmiddel vil dere finne mange steder rundt på klubbhuset.

Betaling
Vi ber så langt det er mulig å betale greenfee med Vipps #533047. Proshoppen vil være åpen med begrenset utvalg, og kun 3 slippes inn av gangen så vi holder 2 meters regelen. Det er mulig å betale med kort.

Banen
Banen begynner å bli grønn, men noen greener henger etter så vi åpner med vintergreener på hull 9, 14 og 17.

Tillegg til lokale regler
Ballplassering kortklipt område
Ballplassering bunker
Begge innefor 1 køllelengde

HCP og registrering
Merk at retningslinjene gjør at spillet avviker fra golfreglene. Rundene er således ikke handicaptellende, og score skal derfor ikke registreres i GolfBox. Av denne grunn, og av hensyn til smitte vil det derfor ikke bli skrevet ut scorekort som vi vanligvis gjør.

Kafe
Er foreløpig stengt, men du kan få kjøpt kaffe, mineralvann, sjokolade og nøtter med vipps # 561999.

Range
Er foreløpig stengt vi kommer tilbake så snart vi kan med rangeåpning

Betaling medlemskap
Vi ser det som en selvfølge at våre medlemmer som har meldt seg opp til spill har betalt sitt medlemskap

Medlemskap inkl greenfee
Alle som har klubbmedlemskap inkludert 4 greenfee må henvende seg i proshoppen for å få utdelt disse, disse utleveres om medlemskapet er betalt.

Hanne er alene på jobb i påsken, vi ber alle være tålmodig og holde avstand slik retningslinjene tilsier

NGF utfyllende retningslinjer for golf

Vi ber om at alle setter seg grundig inn i, og respekterer NGF sine retningslinjer for golfspill

1: FØR SPILL
  • Ikke besøk golfanlegget dersom du er i karantene eller har symptomer på smitte. Dette gjelder også generelle symptomer på forkjølelse.
  • Følg generelle råd og retningslinjer gitt av helsemyndighetene, og av den kommune hvor golfanlegget ligger.
  • Unngå samkjøring til banen.
  • Unngå å komme til golfanlegget for tidlig for å unngå ansamlinger av mennesker.
  • Trallerom og garderober er stengt.
  • Ingen bruk av utleietraller. Ingen golfbiler
  • I kafé/restaurant følges myndighetenes retningslinjer for serveringssteder.
  • I proshop følges myndighetenes retningslinjer for butikker.
  • Unngå kontanter, bruk helst kontaktløs betaling eller kort.
  • Det oppfordres til først og fremst å spille sammen med personer man kjenner/føler seg trygge med i den nærmeste perioden fremover.

2: UNDER SPILL
  • Hold avstand til hverandre. Minimum 2 meter under hele runden anbefales.
  • Bruk bare dine egne pegger − ta ødelagte pegger med hjem.
  • Bruk og berør bare dine egne golfballer.
  • Golfhansker kan også infiseres ved berøring av andre gjenstander.
  • Ikke lån noe utstyr fra andre spillere − hverken køller, blyanter, avstandsmålere eller annet.
  • La alltid flagget stå i hullet.
  • Det tilrettelegges for at ballen ikke går ned i hullet − slik at ballen kan fjernes uten kontakt med hullkant og -kopp.
  • «Gi» putter for å unngå kontakt med hull og hullkant.
  • Ingen ballvaskere på banen.
  • Ingen raker i bunkere. «Rak» så godt du kan med skoen eller golfkøllen.
  • Søppeldunker benyttes ikke. Ta med søppel hjem.
  • Merkestaker flyttes/berøres ikke, men behandles som «uflyttbar hindring» og gir fridrop.
  • Vannkraner på banen er stengt.
  • Ingen «high-fives» eller berøringer.
3: ETTER SPILL
  • Ikke ta hverandre i hånden for å takke for spillet.
  • Ikke bytt eller signer scorekort.
  • Ingen rengjøring av sko ved bruk av høytrykkspistol, eller børster.
  • Opphold på klubbhuset gjøres så kort som mulig etter spill.
  • Ingen ansamling av mennesker.
  • Vær oppmerksom på å holde avstand til andre på offentlige områder som parkeringsplass etc.