Øyvind Nystøl

Av:   |  Publisert: 15. februar 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det var med stor sorg vi mottok budskapet om at vår venn og kollega i Drammen Golfklubb Øyvind Nystøl var gått bort tirsdag den 11. februar.

Øyvind hadde fått lymfekreft, men vi var veldig optimister når vi fikk høre at han skulle få stamcellebehandling og sjokket ble derfor veldig stort når vi fikk den triste beskjeden.

Øyvind ble medlem av Drammen Golfklubb 6. april i år 2000.

Han var medlem av revisjonskomiteen i klubben, og etterhvert kontroll- og revisjonskomiteen hvor han også ble leder. I 2017 ble medlem i en nyutnevnt eierskapskomite.

Øyvind var også helt sentral de siste tre årene med blant annet å bidra til at klubben fikk kjøpt konkursboet etter Drammen Golfbane AS, slik at klubben i dag eier sin egen bane.

Klubben la i 2019 bak seg det første året som eier av egen bane, med et betydelig overskudd. Ikke minst takket være Øyvinds innsats som en del av klubbens ledelse.

Øyvind var utrolig lett og samarbeide med.
Han var både klok, kunnskapsrik, meget tydelig og hadde ofte enkle svar på de mest vanskelige spørsmål.

Det var en utrolig trygghet for oss i klubbens ledelse og ha Øyvind i ryggen. Med hans kompetanse og erfaring, var vi sikre på at vi hadde gode løsninger til beste for klubbens medlemmer.

Det blir veldig tomt i tiden fremover uten Øyvind, men vi skal fortsette å jobbe for å nå de målene vi satte oss sammen.

Kjell Winge