Medlemmer av Drammen Golfklubb blir stadig mer fornøyd

Av:   |  Publisert: 17. desember 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Sesongen i år har vært et lite eventyr for alle som steller med golf. På grunn av koronaen strømmet nye og gamle golfere til banen vår. Alt dette har slått positivt ut på økonomien vår og vi forsøker etter beste evne å forvalte pengene på en god måte.

En medlemsundersøkelse vi sender ut til alle våre medlemmer to ganger i året gir svar på hvor fornøyd medlemmene er med klubb og bane. Dette er en undersøkelse som de fleste golfklubber i landet sender ut til sine medlemmer.
Meget gledelig så viser det seg at medlemmene våre blir mer og mer fornøyd med klubb og bane. Sammenlignet med andre klubber i Norge, er det nå bare 7 klubber i landet som har mere fornøyde medlemmer enn Drammen Golfklubb.
Dette betyr mye for oss og viser at det arbeidet vi satte i gang for to år siden bærer frukter.
Målet må være at vi kommer enda høyere opp på listen neste år.

Overskuddet i år brukes både til å øke egenkapitalen vår for å sikre oss mot dårligere tider, men også i stor utstrekning til å investere i nytt utstyr til banen.

I år har vi investert i en ny greenklipper, fairwayklipper, ny blower, nye aggregat for hulling av greenene, ny golbil, ny arbeidsbil, ny bilvei på hull 1, forbedring av eksisterende bilveier, nytt dekke på parkeringsplassene, fundamenter til nytt nett på drivingrangen og store innkjøp til vanningsanlegget vårt.

Prioriteringer for neste år blir å forbedre bunkere og utslagssteder.

Vi ønsker å gjøre banen enklere å spille på for nybegynnere og de med høyt hcp. Dette kan gjøres uten at det verken får noen innvirkning på slopen eller de med lavt hcp.

Dugnadsgjengen, bestående av medlemmer i vår seniorgruppe, har gjort en fenomenal jobb i år. De nærmer seg 2000 dugnadstimer og i høst har de lagt ned et stort arbeid med å felle trær for å åpne opp for lys og varme og for å gi bedre utsyn.

Vi har nå ansatt ny daglig leder. Anders begynner 1 februar og vi ser frem til at han starter sitt arbeid hos oss og ønsker han lykke til i jobben. Med sine golfkunnskaper vil han helt sikker være med på å videreutvikle både klubb og bane på en helt utmerket måte.

Takk til sponsorer, samarbeidspartnere, ansatte, styret, komitemedlemmer, dugnadsgjengen og alle som har bidratt til denne fine utviklingen. Uten alle dere hadde vi ikke klart oss så bra.

Jeg ønsker dere alle en riktig God Jul og Godt Nytt År.
Håper å se dere alle igjen når banen åpner til våren.

Kjell Winge