Drammen Golfklubb søker ny daglig leder

Av: Hanne Ødegaard  |  Publisert: 25. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Drammen Golfklubb ligger i Drammen kommune, sør for byen. Klubben har 1500 medlemmer, stort som smått, og har i den senere tid vokst med mange nye yngre medlemmer. Drammen Golfklubb har fostret mange gode golfspillere, og kan bl.a. skilte med å ha en Norgesmester blant medlemmene.

Vår visjon er: Golf for alle, hele livet, hele året.

Klubbens økonomi er sunn og baseres på mye frivillighetsarbeid, spesielt fra våre eldre medlemmer.

Daglig leder skal arbeide i tråd med Drammen Golfklubb sine lover og vedtatte strategiplaner, samt sørge for at klubben drives økonomisk forsvarlig innenfor vedtatte budsjetter. Daglig leders stillingsinstruks definerer bl.a. følgende utvalgte ansvar og oppgaver:
  • Økonomi.
  • Klubbens daglige drift.
  • Ansettelser.
  • Ledelse og personaloppfølging.
  • Utarbeidelse av strategiske planer og virksomhetsplaner i samarbeide med styret.
  • Kommunikasjon med og oppfølging av grunneiere.
  • Kommunikasjon med og oppfølging av klubbens komiteer.
  • Forvalte det dugnadsarbeide i tråd med klubbens planer.
  • Sponsorer.
  • Utvikling av gode møteplasser for klubbens medlemmer.
  • Synliggjøre klubben og golfen lokalt.

Vi søker en person med erfaring fra en golfklubb eller annen frivillig organisasjon/idrettslag. På golfbanen er det kontinuerlig store og små prosjekter i gang og i pipeline. Du må ha evnen til å holde oversikt over mange prosjekter og aktiviteter samtidig. Initiativ, struktur og gjennomføringsevne er derfor helt avgjørende egenskaper. I tillegg har du har gjerne jobbet lokalt og har et godt utviklet kontaktnett mot sponsorer, kommune og Idrettsråd. Du har en god økonomisk forståelse, er et ordensmenneske og opptatt av det visuelle rundt banen. Du er en god kommunikator, både muntlig og skriftlig, og du behersker alle sosiale medier. Du må ha gode samarbeidsevner og være en utpreget teambygger, og til slutt må du være markedsorientert.

Stillingen er på helårsbasis.

Ved spørsmål ta kontakt med styreleder Jan Henrik Knudsen på telefon 900 41 999.

Søknad skal sendes: styreleder@drammen.golf innen 15.06.2023.