Årsrevisjon av handicap er nå gjennomført

Av:   |  Publisert: 19. januar 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Revisjonen gjelder bare de medlemmene som har Drammen golfklubb som hjemmeklubb.

Eventuell regulering av handicapet er basert på at den enkelte enten har fire eller flere runder i 2018 eller åtte eller flere runder i 2017/2018. Rundene må være registrert i GolfBox, og godkjent av markøren.

Rad 3 angir at det er 19 medlemmer som har oppnådd handicap 36 eller bedre i løpet av 2018, og disse er ikke regulert.

Som det framgår av tabellen under er det kun 342 medlemmer som har mange nok registrerte score til å bli regulert ved årsrevisjonen.

Fra 2020 vil regelverket for beregning av handicap bli endret, slik at det ikke lenger er basert på Stableford poeng, men antall slag pr hull.

For at omregningen til nytt handicap skal bli så riktig som mulig, vil vi oppfordre alle medlemmene til å registrere flest mulig runder med hull-score i 2019. De som selv registrer score fra selskapsrunder, må registrere hull-score, og ikke kun endelig Stableford poeng, for at runden skal tas med ved omregningen av handicapet ved årsslutt.