Vi samlet inn kr 17 500 til brystkreftsaken på ROSA LØRDAG

Av: Hanne Ødegaard  |  Publisert: 13. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag 9. september arrangerte vi ROSA LØRDAG, en turnering for damer hvor alt overskuddet går til brystkreftsaken

I tillegg til selve turneringen var det aktiviteter på banen hele dagen, både for de som spilte turneringen og for andre besøkende. Vi hadde blant annet et veldig populært loddsalg med fine premier. I tillegg solgte vi hjemmebakst, og oppfordret alle besøkende til å betale en frivillig parkeringsavgift. Det var også etablert et «Charity water» på hull 1, hvor alle som slo i vannet fra tee 54 & 58 ble ilagt et frivillig «gebyr». Totalt samlet vi inn nesten kr 13 500 på dagens aktiviteter! I tillegg har klubben donert turneringsgreenfee på kr 4 000, slik at totalbeløpet blir kr 17 500.

Fikk du ikke deltatt, er det enda ikke for sent å gi et bidrag. Vipps en slant til #826658 (Rosa Lørdag) hvis du vil støtte brystkreftsaken og vårt initiativ ROSA LØRDAG.

Det var 34 spillere fra 11 ulike klubber med i turneringen. Vår egen Ine Kristiansen gikk av med hovedseieren og kan glede seg til en golfhelg i Hemsedal, sponset av Fyri Resort og Golf Alpin Hemsedal. Topp tre i de to klassene ble

Klasse A   Klasse B
1. plass Ine Kristiansen (70) 1. plass Annette Halvorsen (70)
2. plass Unn Håkonsen (73) 2. plass Elin Holmstad Arnesen (73)
3. plass Marte Eggen (75) 3. plass Inger Marie Hægstad (75)

Øvrige resultater finner du i golfbox: GolfBox Tournament.

Hovedpremiene i turneringen var sponset av Fyri Resort og Golf Alpin Hemsedal, Drammen GK & Anchas Bodega, Underground Golfclub og Asker GK. I tillegg har vi fått premier sponset fra Vestfold GK, Kongsberg GK, Holtsmark GK, Kjekstad GK, Imjelt Golf, Kiwi Landfalløya, Hannes Cafe og Golfshop, Mestergull Gulskogen, Antonsport Gulskogen, Hageland Skoger, Vita CC, Life CC, Ringo CC, Floriss CC, Smakslykke CC, Norli CC, Change Gulskogen, Toyota/Lexux, Noma, Tango Frisør St.Olavsgate, Tilbords Gulskogen, samt fra flere gavmilde damer i klubbens Damegruppe. Disse er brukt som premier i lynlotteriet.

Tusen takk for deres bidrag!

Vi synes dette var en stor suksess, og håper at dette blir en årlig happening for damer i nærområdet.

Ta kontakt med Ine Kristiansen på ine.kristiansen@drammen.golf hvis du ønsker å bidra til neste års turnering, f.eks. som en premiesponsor.