Rekordtidlig åpning av Driving Rangen og litt andre nyheter

Av: Hanne Ødegaard  |  Publisert: 23. mars 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Fredag 25. mars klokka 12:00 åpner vi Driving Rangen

Som vanlig kan dere kjøpe rangekort i proshopen eller så bruker dere visakort direkte på ballmaskin. Hanne åpner for salg av kaffe, brus og snacks. Proshopen i helgen kommer til å være åpen 10:00 – 16:30 for påfyll av rangkort.
På grunn av tidlig åpning har nye baller og matter ikke kommet på plass. Det blir levert en gang etter påske.

Meld deg på juniortrening
Klikk på lenken og meld deg på årets junior trening. Douglas starter opp 9. mai og fortsetter frem til 27. juni. Oppstart igjen første uken i august. For de som ikke er medlemmer av Drammen Golfklubb koster trening for hele sesongen kroner 500,-

Knøtte golf:
Mandager klokken 17:00 til 18:00. Fokus på lek og enkle øvelser, og med mål å være klar til å spille på banen.
Alders gruppe 6-9 år

Juniortrening:
Mandager klokken 18:15 til 19:30. Trening på sving og nærspill. Øvelser og morsomme konkurranser. Prøver å komme oss ut på banen med jevne mellomrom.
Alders gruppe 10 – 17 år

Ungdoms Trening:
Torsdager klokken 19:00- 20:30, oppstart 12. mai og fortsetter frem til 30. juni:
Trening for gutter og jenter fra 13 til 18 år som liker å trene, som vil bli bedre og som har begynt eller kunne tenke seg å spille turneringer.
Fokus på sving, nærspill og hvordan man skal trene effektivt for å komme ned i hcp og være forberedt til å konkurrere.

Mange spørsmål om åpning av banen
Det er Greenkeeper James som er ansvarlig når banen kan åpnes. Per dags dato har vi klart vinteren godt med lite skader. Noen flekker på et par greener og en større skade på green 12 som det er lagt en plan for innen vi åpner. I uken som kommer er det meldt om kaldere temperatur og av erfaring ønskes det skiføre på påskefjellet så nedbør kommer det helt sikkert i en eller annen form. Vi holder dere oppdatert.

Alle mot 1
Følg med på NRK Alle mot 1 lørdag 2. april - da er de på besøk hos oss i Drammen. Om noen vil på livesending har vi 6 billetter. Ta kontakt med Anders om du vil ha en av disse!

Hanne, Douglas, Dariusz og Anders