Regional Junior Tour Drammen Golfklubb

Av: Hanne Ødegaard  |  Publisert: 23. september 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Søndag 22.09 hadde vi 167 barn og ungdommer som spilte årets siste Regionale Junior Tour hos oss.

Med de siste dagers tåke, så var vi spent på om vi klarte å starte klokken 08.00.
Heldigvis så var noen med oss, og det var spillbart når første ball slo ut 08.10 på hull 1 og 10.

De aller yngste spilte 5 hull med tilrettelagte hull 25-125 meter.

Utover dagen så skulle solen komme, og det ble aldeles utmerkede spilleforhold og mange spilte bra, mens noen hadde det litt tyngre. I de yngste klassene, så gikk det unna, med mange flotte scorer og blide unger. Kjempegøy å se gleden hos de aller yngste golfspillerne.
I racerklassene som spiller om opprykk til Srixon Tour, så var det mye bra scorer og jevnt i toppen

I Klassen G13-15 år Netto, så var det William Irving som gikk – 4 som vant, foran Trym Hultgren (-3) og Thomas Christian Kjeldsberg (-2)

I Klassen G13-15 ar Brutto, så var det Christian Bråthen (+3) som vant, foran Thomas Christian Kjeldsberg (+4) og Aksel Kristoffer Tangen (+5)

I klassen J13-15 år Netto, var det Anne Witte-Skjelbred (+2) som vant foran Malin Funderud Skomakerstuen (+3) og Eloise Falster (+9)
Det var samme seierspall i Bruttoklassen

I Klassen J16-19 år Netto, var det Matilde Hauge Langangen (+1) som vant foran Vilma Viktoria Finstad (+3) og Kaja Funderud Skomakerstuen (+3)
Også her var det samme seierspall i Bruttoklassen.

I klassen G16-19 år, så hadde Drammen med mange håpefulle og gode golfspillere, som skulle forsvare klubbens ære. Hele 7 stykker stilte til start i ett sterkt felt. Best av alle ble vår egen Mats Tandberg Thorbjørnsen. Han satte det vi på drammensk kaller en «tæp in» for Eagle på siste hulle for å sikre seieren. Nå var det ikke en «tæp in», men en 6-7 meters putt. Mats gikk Drammen på Par og var dermed seierherre i både Brutto og Netto klassen i årets siste Regional Tour

G16-19 Brutto, Mats Tandberg Thorbjørnsen (Par) vant foran Phillip August Ramsøy Granum (+2) i fra Haga GK og Lucas Wendelboe Perez (+3) i fra Asker GK
I klassen G16-19 netto, ble seierherren Mats Tandberg Thorbjørnsen (-3), foran Lucas Wendelboe Perez (Par) og Herman Myhre (Par) fra Haga GK.
Alle resultatene finner dere her: https://www.golfbox.no/app_livescoring/tour/?language=1044#/competition/4383572/leaderboard

Vi i administrasjonen er stolte og meget glade for at vi har gjennomført en flott turnering for så mange unge og ivrige golfspillere. Banen var i utmerket stand, selv om den spiltes tøft i fuktige forhold.