Drammen Golfklubb

Proffgolf

Kristian Krogh JohannessenDrammen Golfklubb har gjennom mange år fostret spillere på toppnivå nasjonalt, vi har også hatt gleden av å følge flere av disse spillerne internasjonalt. Sesongen 2016 har vi 2 proffesjonelle spillere på herresiden.

Kevin Andre Wright spiller sin første sesong som proff på Nordic League. Dette er forhåpentligvis starten på en lang og god karriere som proffesjonell. På denne touren vil han spille turneringer i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Nordic League er springbrettet som de aller fleste spillerne må levere på før de kan ta det litt større steget mot Challenge Tour.

Kristian Krogh Johannessen spiller sin andre sesong som proff. «Krogh» valgte bort College golf, og satset litt utradisjonelt som proff direkte etter videregående. Kristian startet sin proff karriere i 2015, og imponerte stort allerede den første sesongen. Allerede den første sesongen kan han skilte med 2 seire, og en rekke topplasseringer. Han ble kåret til årets nykommer på Nordic League, og kvalifiserte seg til full kategori på European Challenge Tour for 2016. Denne sesongen har han full kategori, det vil se at vi kommer til å se han stort sett hver helg på denne touren iår.