Drammen Golfklubb

Høyt nivå og stor bredde

Drammen Golfklubb har en lang og god tradisjon på å utvikle unge spillere som kan hevde seg i konkurranse med landets beste. Den senere tiden har vi også klart å få frem spillere som hevder seg på topp internasjonalt nivå.

På herresiden har vi Kristian Krogh Johannessen som ble proff i 2015. Etter det har han gått gradene på de forskjellige profftourene. Han har et år på European Tour, mens i 2021 har han spilt på Challenge Touren og er klar for videre spill på Challenge Tour i 2022. Under 2021 fikk Kristian det ærefulle oppdraget å representer Norge under OL.

De som nå er aktive på damesiden er Maiken Bing Paulsen og Ingrid Steingrimsen. Ingrid går på skole i USA og konkurrerer jevnlig. Maiken, som ble proff i 2019, spiller til daglig på LET (Ladies European Tour), der hun i 2021 har spilt 17 turneringer.

Når man ser litt tilbake i tid har Drammen Golfklubb hatt flere Norgesmestere både på dame og herre siden.

På damesiden har vi hatt Lene Krogh og Cesilie Hagen som begge har trappet ned.
På Herresiden har vi Andreas Gjesteby som også har trappet ned. Men senest i 2020 fikk Kristian Krogh Johannessen løfte kongepokalen.