Drammen Golfklubb

Damegruppa

Tirsdag er damedagen på Drammen Golfbane
Damegruppa er for alle damer som er medlem i Drammen Golfklubb. Hver tirsdag er «Damedag» og vi samles for å spille turneringer i et sosialt miljø. Alle damer kan være med uansett handicap! Det er et stort alder- og handicapspenn på medlemmene i Damegruppa.
For å være med å spille er det bare å melde seg på turneringen i Golfbox og møte opp.
Hver måned avsluttes med en samling på klubbhuset for premieutdeling og sosialt samvær. Vi arrangerer også en golftur i løpet av sesongen.

Startavgift
Du betaler for hele sesongen samlet eller pr. runde du spiller.
Startavgiften for samtlige turneringer er kr 600,-.
Startavgiften pr. runde er kr 100,-
Startavgiften innbetales til konto 1506.22.62807 eller på VIPPSnr. 596345 (Damegruppa).
Startavgiften skal betales før spill.
Spillere uten spillerett har selv ansvaret for å betale greenfee før start.
Startavgiften går utelukkende tilbake til Damegruppas spillere i form av servering, premiering, sosiale arrangementer og annet.

Påmelding og starttider
Påmelding gjøres i Golfbox.

Det er starttid kl. 11, 15 og 17 de fleste tirsdager. Du skriver ønsket starttidspunkt i kommentarfeltet når du melder deg på i Golfbox. På månedsavslutningene og dersom turneringsformen tilsier det er det kun starttid kl. 17, noe som vil fremgå av Golfbox.

Turneringsbestemmelser
Vi spiller flere ulike turneringsformer. Se bestemmelser og informasjon for den enkelte turnering i Golfbox.

Det spilles 18 hulls runder.
I september spilles det 9 hulls runder.
På månedsavslutningene spilles det 9 hulls lagspill.

De fleste rundene er handicapregulerende turneringsrunder.

Bruk av golfbil tillates kun av helsemessige årsaker. På ekstra varme dager vil styret vurdere å åpne for bruk av golfbil. Dette vil i tilfelle kommuniseres til de påmeldte.

Månedsavslutning

Før månedsavslutningene spilles det 9 hulls lagspill med starttid kl. 17.
Selve månedsavslutningen starter ca. kl. 19.30. Du er hjertelig velkommen til å delta selv om du ikke spiller turnering den dagen.
Påmelding til månedsavslutningen skjer gjennom kommentarfeltet i Golfbox eller på e-post til damer.drammengk@gmail.com.

Premiering
Hver turnering premieres.
I enkelte turneringer premieres beste deltaker 70+ år.

Etter endt sesong premieres Årets damegolfer, Årets ivrigste, Årets birdie og Eclectic-konkurransene.

Hvis du får birdie i damegruppas turneringer, klubbturneringer eller når du representerer Drammen GK i andre turneringer får du en birdieball. Du henger opp en fugl på birdietreet vårt hvor det står navn, dato og hvilket hull. Treet henger i damegarderoben i klubbhuset. Fugler og stifter finnes i den sorte boksen som står på skapet.

Styret i Damegruppa:
Randi Haftorn, tlf. 924 37 168
Nina Johannessen, tlf. 416 30 817
Ine Kristiansen, tlf. 938 18 143
Jorid Hulaas, tlf. 975 55 042

E-post damer.drammengk@gmail.com
Facebook Drammen Golfklubb Damegruppa

Ta gjerne kontakt dersom du er nysgjerrig og lurer på om Damegruppa er noe for deg. Huk tak i oss dersom du ser oss på banen! Vi kan nåes på e-post, Facebook eller ved å ta kontakt direkte med en i styret.

For løpende informasjon, meld deg på vår e-postliste her. Noe info vil også gis i Damegruppa på Facebook.